21 Apr 2014

SHAKLEE HEBAT..




Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADISENTIASA SELAMAT


Ahli-ahli saintis Shaklee telah membuat kajian di pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Kemudian kami menjalankan lebih 350 kajian ke atas setiap ramuan baru kami, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam-macam bahan pencemaran yang lain. Dan kami meneruskan kajian ke atas lebih 80,000 ujian berkualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan dan perlindungan bagi setiap satu produk. Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa


SENTIASA BERKESAN

§  Lebih daripada $250 juta dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikaji
§  Terdapat lebih daripada 100 bahan rujukan saintifik, 90 daripadanya dicetak di dalam jurnal bagi rujukan pihak ketiga
§  7 daripada 25 Pengembara Handal di dalam buku Time Life of All Time telah diperkasa oleh Shaklee
§  Produk Shaklee telah memperkasa Pengembara bertaraf Elit Dunia, Will Steger dalam 4
Ekpedisi Artik Antarabangsa
§  54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh Shaklee
§  Shaklee juga memperkasa atlit termasuk kumpulan peluncur ais, acara pentatelon Eli Bremer, Darin Shapiro, peluncur air Michelle Simpson, perenang Carly Piper, pemain GolfLPGA Reilley Rankin dan pemain softball Jessica Mendoza yang mana mereka mengambil produk Shaklee secara harian untuk prestasi yang optimum.


SENTIASA MESRA ALAM

§   Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar.

§  Shaklee telah menanam hampir 800,000 pokok bagi kempen A Million Trees. A Million DreamsTM dengan kerjasama pemegang The Green Belt Movement yang diasaskan pada tahun 2004 dan pemenang Nobel Peace Laureate Dr. Wangari Maathai
§  Pada tahun lepas sahaja, Shaklee telah berjaya:
§  Mengitar semula lebih 1,000,000 pauns kertas kadbod
§  Menghapuskan 10,200,000 pauns sampah pembungkusan
§  Menghapuskan 23,000,000 pauns gas rumah hijau
§  Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitar yang berprestij bagi anugerah-anugerah berikut:
§  2008: Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik
§  2007: Anugerah Rekabentuk Organisasi Hijau Global Amerika
§  2003: Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Professional Kebangsaan
§  2002: Anugerah Agensi Melindungi Alam Sekitar bagi Perlindungan Climate
§  2001: Anugerah Kepimpinan Gabenor Ekonomi dan Alam Sekitar- Sijil Penghargaan
daripada Agensi Perlindungan Alam Sekitar California
§   Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI


STATUS HALAL SHAKLEE :

   

Beberapa fakta tentang status halal Shaklee..(credit to Ummi Irfan)

* Shaklee mendapat pengiktirafan halal oleh Islamic Service of America (ISA).


* INFANCA (Salah sebuah badan pengeluar status halal di US) mengeluarkan kenyataan mereka tidak pernah luluskan status halal Shaklee & Shaklee tidak pernah memohon status halal dari INFANCA.Ini kerana Shaklee sudah diiktiraf oleh ISA.

* JAKIM juga tidak pernah mengeluarkan sijil halal kepada Shaklee, walau bagaimanapun, ISA adalah badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM.


Dari website Jurnal Halal

# ISA yg mengeluarkan sijil halal Shaklee adalah adan pengeluar sijil halal terkemuka di dunia.

6.5 Islamic Services of America, a leading US Halal certification body recognised globally, including Malaysia, estimates that the US market for halal foods will continue to grow at a rate of 25 to 30 per cent over the next five to seven years.


dari website rasmi JAKIM

# Shaklee telah menang kes di mahkamah berhubung sijil halal terhadap INFANCA.

Shah Alam High Court dismisses suit against Shaklee Malaysia

KUALA LUMPUR Nov 2 – The Shah Alam High Court has dismissed a suit filed by the Islamic Food and Nutrition Council of America (IFANCA) against Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd.

In dismissing the case with costs, Judge Dato’ Zulkefli Makinudin ruled that IFANCA’s application for an injunction to stop the company from selling its products was not supported by facts as contained in its affidavits, and that there was “no real issue” between the parties, Shaklee Malaysia said in a statement recently.Shaklee Malaysia, which has 100,000 distributors in the country, is a multi-level marketing company with more than 40 years of experience.



Kami menyediakan semua produk di dalam rangkaian produk yang ditawarkan oleh Shaklee Malaysia.

Senarai Produk & Harga Shaklee Malaysia

Kami akan hantar pesanan terus ke pintu anda dengan kadar rata RM10 sahaja untuk Semenanjung (WM), dan RM20 sahaja untuk Sabah dan Sarawak (EM)Hubungi kami SEGERA.


*Peringatan:

Shaklee tidak mempunyai stokis, hanya mempunyai 7 cawangan sah Shaklee termasuk Shaklee HQ di Subang dan pengedar sah individu sahaja. 


Jika anda berminat untuk terus mendaftar keahlian Shaklee, anda juga boleh terus menamakan saya sebagai sponsor anda! Sila hubungi saya terlebih dahulu agar dapat saya kongsikan apa yang patut anda lakukan, ya. Yang paling penting, jangan lupa menghubungi saya selepas anda mendaftar, agar pelbagai product knowledge dan kelebihan menjadi "keluarga kami" dapat saya kongsikan kepada anda!



0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Cik Rose Cute. All Right Reserved To Me.