21 Apr 2014

Baby Melecur Dan BASIC H

Lia adalah seorang ibu yang menyusukan anaknya....namun satu hari satu kemalangan telah berlaku di mana anaknya telah tertarik satu cawan yang mengandungi air panas. Apa lagi melecurlah bahagian depan dada anaknya akibat tersimbah air panas tadi.


Waktu ini anak Lia baru berumur 1 tahun 2 bulan....selepas kejadian malang tidak berbau itu, anaknya kelihatan sangat murung. Hanya mampu baring dengan riak muka yang menggambarkan dirinya menahan kesakitan terutama sebab ia melibatkan bahagian dada. Lia menjadi risau kerana anaknya yang sebelum ini ceria dan aktif menjadi sebaliknya sejak kejadian itu.

Lia meminta pandangan ibu apakah yang sesuai untuk diberi kepada anaknya agar cepat sembuh. Ibu hanya teringat kepada kebaikan basic H. Memandangkan bayinya ini masih menyusu maka hanya Lia sahaja yang perlu pastikan pengambilan vitamin yang konsisten demi membekalkan cukup vitamin dan zat untuk anaknya cepat sembuh.

Tanpa berlengah, Lia terus mendapatkan sebotol Basic H yang dibelinya di cawangan Wangsa Maju. Tanpa berlengah, Lia memandikan anaknya dengan air yang dicampurkan dengan beberapa titik Basic H. Subhanallah, keesokkan harinya, kesan melecur menjadi kering dan anaknya kembali aktif seperti sebelum kemalangan berlaku. Lia yang terlalu gembira telah menghantar mesej mengucapkan terima kasih kerana memperkenalkan Shaklee Basic H pada dia untuk merawat anaknya. Kini anaknya makin ceria dan aktif. Ibu dapat berjumpa dengan Lia masa bulan Disember tahun lepas di Shaklee Wangsa Maju.



Basic H..Ianya bukan sabun biasa...tetapi sebab ianya organic dan selamat, ibu sentiasa pastikan ianya ada di rumah. Ia sangat pekat.


KEPERLUAN SEORANG IBU : 

Dapur- Ibu gunakan untuk mencuci sayur, buah-buahan yang kuat dengan semburan  seperti anggur, longan, mata kucing termasuklah buah-buah import macam epal. Ibu juga gunakan untuk mencuci cermin sebab boleh nampak lebih berkilat dan boleh gunakan untuk mencuci lantai yang berminyak. Paling best letak dalam botol spray beberapa titik dan ibu akan semburkan dalam bekas sampah yang mengandungi barang basah masakan supaya lalat tak menghurung. Ibu juga spray pada meja makan supaya tiada bau makanan yang tinggal yang boleh sebabkan lalat hinggap. Jika anak demam, letakkan beberapa titik dalam mangkuk, basahkan tuala dengan air basic H tadi dan lap kan pada kepala dan tengkuk anak. Sangat cepat menyerap panas badan.


Bilik Mandi- ibu ready untuk merendam baju anak2 yang kotor sebab makan coklat atau kotoran sebab pergi bermain. Ibu titikkan beberapa titik dalam baldi jika anak2 kena gatal2 di badan. Ibu buat yang sama jika mereka demam....hanya mandikan mereka dengan basic H. Ianya juga bagus untuk buat dressing bagi sebarang luka. Bagi mereka yang mengidap diabetic dan ada luka yang lambat baik (sentiasa basah dan berair) bilaskan dengan basic H beberapa kali sehari dan lihatlah esokkan betapa cepat luka itu kering.


credit : Kak N




0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Cik Rose Cute. All Right Reserved To Me.