13 Aug 2014

Tips-Sarapan-Pagi-Bersama-ESP-Shaklee-Untuk-Kekal-Bertenaga

Untuk entry kali ini, saya nk kongsikan dgn semua tips sarapan pagi bersama produk terlaris Shaklee iaitu ESP (ENERGIZING SOY POWDER).

Sarapan pagi adalah perkara penting yang perlu di ambil oleh semua orang. Dengan bersarapan, badan anda kekal bertenaga dan sihat. Walaupun anda tahu perkara ini, masih ramai yang mengambil mudah dengan skip dari makan di waktu pagi.

Kesannya anda akan berasa letih dan cepat mengantuk walaupun jam baru pukul 10 pagi. Sudah tentu, anda tidak dapat mengekalkan mutu kerja dan mood juga tidak berada dalam keadaan baik.


ESP ini memang peberet saya. Masa awal kenal Shaklee iaitu semasa mengandungkan anak ketiga saya Insyira, saya sudah start minum ESP ini. Sememangnya yg terbaik. Saya selalu minum di awal waktu pagi sebelum pergi ke pejabat sebab biasa saya tidak sempat untuk sarapan pagi di pejabat. Cukup dengan 1 sudu ESP + susu strawberi MariGold/Dutch Lady dan bancuh sedikit dgn air kosong sejuk. goncang goncang goncang minum.. sedap... mabeles... urrmmmpp~~~ hehehe...


~Kesan Tidak Mengambil Sarapan Pagi~

Moody
Perut yang lapar akan membuatkan mood anda berada dalam keadaan tidak menentu.Anda berasa serba tidak kena dan mudah untuk marah-marah.Jadi bagi yang bekerja dengan tekanan tinggi amat disarankan mengambil sarapan supaya anda berasa tenang sekali

Kegemukan 
Ramai orang yang hendak kurus tetapi mengamalkan diet yang salah. Anda berpendapat, dengan tidak makan,anda dapat mengurangkan berat badan dengan pantas. Kaedah ini adalah salaha kerana, jika anda skip sarapan, anda akan berasa lapar dan kesannya kita akan makan dengan banyak pada waktu tengahari. Ini adalah diet yang tidak seimbang untuk mereka yang hendak kuruskan badan. 

Daya Tumpuan Berkurangan 
Pelajar yang tidak dapat menumpukan perhatian di waktu persekolahan atau peringkat universiti pasti akan mencatatkan keputusan yang kurang memberangsangkan. Ini kerana mereka akan mengantuk di dalam kelas dan otak tidak dapat menangkap apa yang di sampaikan oleh tenaga pengajar. Jadi Ibu bapa boleh membekalkan Meal Shakes kepada anak yang berada di sekolah atau ESP Shaklee bagi yang belajar di Universiti. 

Ramai yang berkata bahawa walaupun bangun sebelum subuh,mereka masih tidak sempat untuk menyediaakan sarapan. Ini kerana mereka perlu bersiap awal untuk ke tempat kerja. Jika lambat, alamatnya tersangkut di jalanraya di sebabkan kesesakan lalulintas. 

Ada juga maklum balas dari kawan saya yang merupakan seorang cikgu yang kadangkala terpaksa skip bersarapan. Ini kerana beliau pergi sekolah di awal pagi dan hanya mengambil sarapan pada pukul 10 pagi. 


~Ambil Langkah Yg Sewajarnya~ 

Dari situ, saya mencadangkan satu bentuk sarapan yang mudah di ambil oleh mereka. Walaupun simple, ia tetap memberikan nutrisi yang secukupnya untuk keperluan tubuh badan anda. Sarapan yang saya maksudkan adalah ESP Shaklee yang sememangnya cukup mudah untuk disediakan. 

Anda hanya perlu memasukkan 1 sudu ESP Shaklee ke dalam shaker dan menggoncangnya. Dan yang seronoknya ia boleh di tambah dengan minuman kesukaan anda yang lain bagi memberikan sedikit kelainan ketika menikmatinya. 

Bagi rakan-rakan yang tidak sempat untuk menyediaakan sarapan di waktu pagi, apakata anda mencuba ESP Shaklee untuk kekal bertenaga sepanjang hari. Jadi sangat berbaloi mengamalkan ESP ini. Itulah sebabnya ESP sentiasa out of stock dan sangat laris. 1 canister ESP boleh tahan lebih kurang dalam 2 bulan. 


Jom kita tengok siapa yang perlukan ESP dalam kehidupan seharian. 

1. Ibu menyusu

2. Ibu hamil

3. Lelaki/wanita yang ingin turunkan berat badan

4. Sesiapa sahaja yang inginkan kesihatan berpanjangan

5. Mereka yang mengalami masalah kesuburan

6. Mereka yang ingin menghilangkan parut (parut jerawat mahupun parut2 di badan)

7. Mereka yang ingin menaikkan taraf kesihatan 

8. Mereka yang inginkan kulit cantik berseri serta halus mulus

9. Wanita yang inginkan payudara anjal

10. Sesuai untuk kanak2 sehinggalah warga emas 



Untuk mendapatkan ESP dengan harga istimewa...

0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Cik Rose Cute. All Right Reserved To Me.